Gemide ısı yalıtımı, yoğuşmayı önlemek ve ısı geçişini sınırlamak amacıyla yapılır. Gemi izolasyonu, geminin bölümlerine göre ses ve ısı yalıtım olmak üzere iki farklı türde yapılır.
Gemi İzolasyonu Nedir?
Polyester malzemesi kullanılarak, gemi alanlarının her yerinin yalıtılması işlemidir. Gemi izolasyonu işlemi, geminin bölümlerine göre bazı türlere ayrılır.
Gemi izolasyonu işlemlerinin nasıl yapıldığını anlayabilmek için ana parçalarında uygulanan yalıtım işlemlerini detaylı incelemek gerekir.
Gemi İzolasyon Türleri
Isı yalıtımı, su yalıtımı, yangın yalıtımı olmak üzere üç ana başlık altında gemi izolasyonu türlerini inceleyebiliriz. Ayrıca:
 
A-60 perde izolasyonu,
Steam ve egzoz devresi yalıtımı,
Manifolt yalıtımı,
Steam devresi kaplama,
Susturucu izolasyonu,
Mier güverte yalıtımı,
Alabanda yalıtımı,
Yaşam alanları izolasyonu,
Havalandırma sistemi izolasyonu 
Makine dairesi yalıtımı olmak üzere 10 farklı türü de incelememiz gerekir. Gelin birlikte bu yalıtım türlerini yakından inceleyelim.
 
Gemi Ses Yalıtımı
Güçlü motorlara sahip olan yük taşıma ve yolcu gemilerinde, makine dairesinden gelen sesler rahatsız edici olabilir. Aylarca gemide kalan ve hizmet eden personel için dış ortamdan ve özellikle makine dairesinden kaynaklanan sesler, dayanılmaz bir hale gelir. Bu yüzden personelin çalıştığı yerler ve yaşam alanlarına ses yalıtımı uygulanır.
Gürültünün meydana geldiği mahallerde ses yalıtımı için İzoTon Keçe Yalıtımı  uygulanır. 
Gemi Yangın Yalıtımı
Denizin ortasındasınız ve geminin bazı bölümleri yanmaya başladı.Ne yaparsınız?
En iyisi baştan önlem almak tabi ki…
İşte yangın yalıtımı da baştan önlem almanın en iyi yollarından bir tanesidir. Günümüzdeki yük ve yolcu gemilerinin neredeyse tamamı, iskelet sistemi de dahil metalden üretilir. Metal ise ısıyı yüksek oranda iletir. Olası bir yangın tehlikesinde bu nedenden dolayı yangın hızla yayılır.
Uluslararası SOLAS kuralları, yangın tehlikesine karşı oluşturulmuş standartlar bütünüdür. SOLAS’a göre gemi; A, B ve C olmak üzere üç farklı sınıfa ayrılmıştır. Her bir bölme için yangına karşı önlem olmak üzere farklı standartlar belirlenmiştir.
A sınıfı bölmeler çelik ve muadili malzemelerden üretilmiştir. Bu bölmeler 1 saatlik yangın testinden geçirilir. Böylece bu sınıf bölmelerde kullanılan malzemelerin dayanıklılığı test edilmiş olur.
B sınıfı bölmelerde A sınıfı bölmelerde kullanılan malzemeler yardımıyla inşa edilir. Bu bölmelerde yarım saat yangına dayanabilecek yalıtım malzemeleri kullanılır.
Ayrıca geminin diğer alanlarında da yangına dayanıklı İzoTon Yalıtım Keçesi kullanılır.
Geminin diğer bölmelerinde yapılan yalıtım işlemi anlatılırken, ayrıca yangın yalıtımına da değinilecektir.
A-60 Perde İzolasyonu
Bu izolasyon türünde; alüminyum profil, izolasyon çivisi, A-60 sertifikalı taş yünü, izolasyon pulu ve galvaniz saç malzemeleri kullanılır.
Öncelikle alüminyum profiller karkas iskelet haline dönüştürülür. Her karkas arasına çivi tabancası yardımıyla izolasyon çivileri sabitlenir. A-60 taş yünü, her karkasın arasına izolasyon çivisi yardımı ile sabitlenir. Son olarak taş yünü galvaniz sac ile kapatılır ve yalıtım işlemi tamamlanmış olur.
Steam ve Egzoz Devresi Yalıtımı
1260 derece sıcaklığa dayanabilen izolasyon yastıkları kullanılır. Ayrıca:
Seramik telli kumaş,
G1 kuşan ya da Flomat malzemesi,
Taş yünü ya da seramik yünü,
İzolasyon yayı,
İzolasyon kopçası ve
Galvaniz ya da krom tel,
Malzemeleri, steam ve egzoz devresi yalıtımında kullanılır.
Seramik telli kumaşların arasına taş yünü ya da seramik yünü malzemesi yerleştirilir. Daha sonra özel ipliklerle dikim işlemi yapılır. İzolasyon yayı ve kopçası dışarıda kalacak şekilde galvaniz tel yardımıyla sabitleme işlemi gerçekleştirilir.
Gemi içerisinde bulunan; egzoz devresi expension, expension flanşları ve makine egzoz manifolt muhafazalarının içi alanlarında bu tür yalıtım kullanılır.
Manifolt Yalıtımı
Yapışmaz ve aynı zamanda yanmaz yalıtım ceketleri ile manifolt alanları kaplanır.
Steam Devresi Kaplama
Gemilerde bulunan Steam devrelerine polyester bazlı yalıtım malzemelerinin uygulanmasıdır. İzolasyon malzemeleri içerisinde en dayanıklı olanı polyesterdir. Yalıtım Keçeleri polyester elyaftan oluşmuş zengin formüllü yalıtım malzemesidir.
Susturucu İzolasyonu
Su üzerinde giden devasa gemiler, devasa motorlara sahiptir. Motorlardan gelen gürültünün gemi içinde bulunan insanları etkilememesi için susturucu sistemler tasarlanmıştır. Ancak bu sistemler gürültünün minimum seviyeye indirilmesi için yeterli değildir. Bu yüzden yardımcı olarak İzoTon yalıtım malzemeleri ile susturucular kaplanır.
Mier Güverte Yalıtımı
Güverteler; ısı, su ve ses yalıtımı olmak üzere üç farklı işleme tabi tutulur. Malzeme olarak da hepsini bir arada sağlayan  İzoTon Yalıtım Keçeleri kullanılır.
Alabanda Yalıtımı
Geminin duvarlarına alabanda ismi verilir. Yalıtım işleminin önemli bir kısmını oluştururlar. Alabanda izolasyonunda ; hava yastıkları, yanmaz polyester malzemeler, alüminyum kaplamalar, cam yünü ve diğer yardımcı malzemeler kullanılır.
Yaşam Alanları İzolasyonu
Kaptan kamarası, yolcu kamaraları, yemekhane ve bu gibi yaşam alanlarının yalıtılması işlemidir.
Havalandırma Sistemi İzolasyonu
Hava kalitesinin korunması, havalandırma kanallarındaki enerji kaybının önlenmesi adına, gemi havalandırma sistemlerinde yalıtım ceketi uygulaması gerçekleştirilir. Gemi izolasyonu işlemlerinin en önemlilerindendir.
Makine Dairesi Yalıtımı
Gürültünün en yoğun olduğu bölgedir. Makine dairesine ses yalıtımının yanı sıra yangın ve ısı yalıtımı işlemi de gerçekleştirilir. Yukarıdaki başlıklarda ne tür malzemeler kullanıldığından bahsetmiştik. Gemi izolasyonu işlemlerinde makine dairelerinin yalıtımında da aynı malzemeler kullanılır.
Yat İzolasyonu
Gemi izolasyonu işleminde uygulanan her türlü yalıtım türü, yat yalıtımında da kullanılır. Ancak yat gemilerden biraz daha küçüktür. Dolayısıyla gemide olan birçok alan yatlarda bulunmaz.
En önemlisi yatlarda yaşam alanlarının ve makine dairelerinin yalıtımıdır.
Gemi ve Yat İzolasyonunun Avantajları Nelerdir ?
Yat izolasyonu ve gemi izolasyonu işlemleri yapıldığı zaman, yüksek oranda güvenlik sağlanır. Ses yalıtımı yapılarak personelin psikolojik ve fizyolojik sağlığı korunur.
Yangın yalıtımı ile hem personelin, hem de geminin bütünlüğünün koruması gerçekleştirilir.
Su yalıtımı ile geminin parçalarının tuzlu deniz suyu yüzünden aşınması ve bozulması engellenir.
Isı yalıtımı ile geminin verimli bir şekilde çalışması ve enerjisini koruması sağlanır.